Melding om installasjonsarbeid opprettes, behandles og sendes elektronisk via nettsiden Elsmart
Det gjelder om du skal melde:
- Ny installasjon
- Nytt anlegg
- Utvidelse og endring av overbelastningsvern/hovedsikring
- Arbeid i målepunkt
- Bruksendring
- Tilknytning egen byggekasse
Fremgansmåte:
- Installatør oppretter og sender forhåndsmelding om installasjonsarbeid.
- Rakkestad Energi (RE) mottar og behandler forhåndsmeldingen. Hver enkelt melding blir påført detaljer fra oss som nettselskap, og blir sendt tilbake til installatør som godkjent eller avvist.
- Avviste meldinger begrunnes av netselskapet.
- Godkjent forhåndsmelding tillater installatør å utføre respektive jobb som beskrevet i meldingen.
- Installatør gjør eventuelle avtaler med Rakkestad Energi, etter nettselskapets beskrivelse i den godkjente forhåndsmelding, og sender ferdigmelding til RE. Ferdigmeldingen må inneholde ytterligere detaljer som datoer, kontaktpersoner og eventuelle forbehold.
- Vi mottar og behandler ferdigmeldingen og sørger for å levere/bestille stikklednings-/måler-arbeide.
- Installatør og nettselskapet utfører arbeide etter avtale.
Elsmart registrering for installatør.
- Det er viktig at du registrerer ditt firma som bruker elektronisk meldingshåndtering i Elsmart.no.
- For å kunne ta i bruk Elsmart må det benyttes fremgangsmåte forklart på Elsmarts hjemmesider. Dette innebærer ingen kostnader for installatøren.