Melding om installasjonsarbeid opprettes, behandles og sendes elektronisk via nettsiden Elsmart   

Det gjelder om du skal melde:

  • Ny installasjon
  • Nytt anlegg
  • Utvidelse og endring av overbelastningsvern/hovedsikring
  • Arbeid i målepunkt
  • Bruksendring
  • Tilknytning egen byggekasse

Fremgansmåte:

  • Installatør oppretter og sender forhåndsmelding om installasjonsarbeid.
  • Rakkestad Energi (RE) mottar og behandler forhåndsmeldingen. Hver enkelt melding blir påført detaljer fra oss som nettselskap, og blir sendt tilbake til installatør som godkjent eller avvist.
  • Avviste meldinger begrunnes av netselskapet.
  • Godkjent forhåndsmelding tillater installatør å utføre respektive jobb som beskrevet i meldingen.
  • Installatør gjør eventuelle avtaler med Rakkestad Energi, etter nettselskapets beskrivelse i den godkjente forhåndsmelding, og sender ferdigmelding til RE. Ferdigmeldingen må inneholde ytterligere detaljer som datoer, kontaktpersoner og eventuelle forbehold.
  • Vi mottar og behandler ferdigmeldingen og sørger for å levere/bestille stikklednings-/måler-arbeide.
  • Installatør og nettselskapet utfører arbeide etter avtale.


Elsmart registrering for installatør.

  • Det er viktig at du registrerer ditt firma som bruker elektronisk meldingshåndtering i Elsmart.no.
  • For å kunne ta i bruk Elsmart må det benyttes fremgangsmåte forklart på Elsmarts hjemmesider. Dette innebærer ingen kostnader for installatøren.